Idag slängde jag mig upp på min kära häst igen. Jag var så galet peppad på att rida ut i paddocken och rida honom ordentligt. Inte många dagar på året som han har en bitchig attityd, men idag la han till den sidan den lilla sathästen. Han hängde fast i handen och var inte alls med på mina noter. Men efter en stunds skrittarbete så släppte det en hel del. Så vi avslutade passet med att ta några språng på ett plank som var ca 60cm. Jag kan lova er att han kände världens lyckorus när jag styrde honom mot hindret. Han hoppade dock inte värst bra (lite för vad Aelsa som hoppar så fruktansvärt bra) men där emot var han glad över att få hoppa lite. Jag kan intyga det.... Jag var så fruktansvärt nära på att tugga grus idag så ni anar inte haha. Han tvärnitade efter hindret och studsade fram med huvudet mellan frambenen, galning.. Men kvar satt jag och kul var det. Fick att till allt tillslut och vi skrittade nöjda in till stallet båda två.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress