Känner du när du vaknar på morgon att du är väldigt omotiverad till dagen? Försök att tänka på det som får din dag att kännas bra. Ge dagen hopp och försök att öka tankarna på det som ger dig positiv energi. För mig brukar det alltid hjälpa att tänka på det som får mig att bli glad. Sedan, under dagen, försöker jag göra/ kolla dessa ting för att öka min positiva energi för dagen. Det jag tänker på då, som får mig glad är:
  • Youtube, att kolla på mina favorit youtubers videos får mig alltid att sprudra lite extra. Speciellt Anty, hon är ju en solklar stjärna i youtubevärlden om ni frågar mig. Vilken extrem glädjespridare och peppande människa. Hon är en förebild!
  • Bloggen, om jag har något speciellt som kommer att hända under dagen eller om jag känner att tankarna yrar. Då försöker jag få in det här på bloggen. Det får mitt huvud att varva ner och glädjen att stiga.
  • Hästarna, ett extremt sug för att rida kan vara bland det bästa jag kan ha. Att sedan sätta sig upp på hästryggen på eftermiddagen och känna sig så j*vla bra rent ut sagt. Obeskrivlig känsla!
  • Musik, finns inget som slår känslan av peppande musik.. PUNKT.
Att utöka tankarna på hur bra man själv är, vad ens styrkor är osv, det gör också att du känner dig mer pigg på livet. Jag brukar sätta upp några bra och lätta mål för dagen. Om jag sedan uppfyller de målen och kanske till och med gör en sak till utöver de första målen, då känner jag mig så galet stolt. Pröva det, snälla! Bara att säga till sig själv "idag ska jag försöka städa och ta tvätten, det skulle underlätta för kommande dagar". Om du då tar tag i det och kanske även damsuger hela huset/lägenheten/rummet du bor i.. Då känner du dig ännu bättre! Jag gör det i alla fall och hoppas även att ni kan pröva på det, för snacka om vilken boost det är för en själv.
 
#fanvabrajagär #HappiChallenge <3
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress