Idag kom våran horse whisper och kollade över Bandit. Han har värmekamera och kollade över honom till en början och det fanns inga fel på honom. Inga varmare partier och framför allt inte på frambenen som de sa på kliniken för några veckor sedan. Helt säker på att det aldrig var något där heller. Det som var felet på honom var korset, som jag sagt heeeeela tiden.. Hans ojämnhet kom där ifrån och det var inte konstigt med tanke på hur svullen han var där samt hur hårt han satt fast. Tryckvågsmassage var det han fortsatte med efter värmekameran. Det var något min kära lilla häst uppskattade väldigt mycket. Vidare sedan på att kolla och knäcka rätt det som kunde vara någonting men nej, smidig som en katt och lätt i hela kroppen. Ingenting att gnälla på. Kändes så skönt att faktiskt ha koll på sin egen häst, än en gång.
 
Om 2veckor kommer veterinären ut och ska ge honom en behandling i korset också, så detta ska bli bra för gott nu. Snacka om att han ska trimmas sedan! Ska börja träna för Fredrik igen vilket känns så overkligt och sjukt roligt så det finns inte ord för det. Nu ska vi igång!
 
Jag har så svårt för den kliniken vi åkte till från början. Dom gjorde fel redan när jag åkte in med Tosca när hon var halt, så tilliten till dem finns liksom inte. Så det kändes så förbannat bra när jag hade rätt i detta fall och kommer helt klart att gå på känsla i fortsättningen. Har min egna veterinär samt massörer osv till hästarna som kan sin sak. Det räcker.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress