Det är så sjukt, detta året, det kommer hända så mycket annorlunda! Det som dyker upp i huvdet på mig just nu är att jag har nytt jobb från och med maj kan man väl säga.. Jag jobbat dock de två sista söndagarna i april också men mitt scheba börjar i maj. Jag har endast jobbat hos min pappa sedan jag gick ur skolan vilket gör mig lite nervig nu när jag ska sommarjobba på en annan arbetsplats. Inte van att ha uppdelade dagar via ett schema. Annorlunda arbetstider och inte minst sagt väldigt sena kvällar. Jag hade inte räknat med dessa tider när jag sökte, men det spelar ingen roll för detta kommer vara såååå värt det!
 
Jag ska jobba i Värmskog i deras café där som de flesta vet om. Om inte, klicka er in här och ta en tripp dit i sommar om ni har planer på en road trip! Jag är inte van att jobba med det jag kommer att göra där, men där emot kanske jag hittar "min grej" också, ingen vet ännu. Jag kanske trivs super bra i ett café, det återstår bara att se helt enkelt. Men att sitta och se schemat jag fått och försöka strukturera upp allt är inte lätt för en som vill ha ordning och reda på allt runt sig..
 
Utöver det då? Jag ska försöka komma iväg på de festivalerna jag vill gå på i sommar, hinna röra på mina kära hästar och kanske komma ut och tävla beroende på hur livet ser ut och inte minst sagt motivationen. Jag vill verkligen komma tillbaka till att rida Bandit mera också, så vi får hoppas att min kropp och inte minst sagt mitt huvut är på min sida.
 
Sen vankas det ju semester 30 september, till Turkiet. Vilket kommer bli så fruktansvärt gött! Kommer nog behövas efter en intensiv sommar med stressigt jobb maj-september. Så ja, jag håller tummarna för att mitt 2017 kommer rocka som bara fan rent ut sagt, men man vet aldrig vilka motgångar man får och tur är väl det...
 
 
Christina

Vacker bild! Och vilket gulligt café, det kommer säkert bli en kul arbetsplats :)

Svar: Tack så jätte mycket!Det är verkligen super mysigt och det är så galet populärt. Håller tummarna!
Kram & fin blogg du har!
Rebecka Karlsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress