Idag blev det en tur i paddocken med Ella där fokusen låg på att få henne mjuk, följsam och lugn. Hon blir gärna lite hetsig om man blandar in bommar för olika övningar. Så idag la jag bara en bom snett igenom, mellan de två hindren som stod i paddocken. Travade över till en början men så fort vi skulle över bommen så hoppade hon haha.. Knas häst. Vidare på galoppen så krävdes det tid och att jag var lugn samt mjuk och lätt i handen. Hon spetsar gärna till ordentligt när man inte är noga med sin egen påverkan i ridningen. Så jag fick även tänka till ordentligt på mig själv och min inverkan också. Det var väldigt skönt att jobba fram en grym känsla och i slutet flöt det på suuuuper bra! Var så nöjd och avslutade med trav i låg form. Shit vilken häst!
 
Tyckte jag fick till min ridning bättre idag än de två tidigare ridpassen vi haft.. Kanske för att jag hittade mina shortchaps tillslut som jag hade "gömt" för mig själv när jag tömde lådan med mina ryttar ting. Va trött man blir på sig själv ibland, ärligt hahaha..
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress