Små hinder och upphöjd bom stod på schemat idag, vilket Ella skötte galant! Gårdagens arbete över bom kändes verkligen idag när jag började med liknande övning innan vi gav oss på hindren. Hon blev fortare avslappnad och med på noterna. Det kändes verkligen så bra, då var gårdagens arbete något som gick in.
 
Det roliga idag var att jag provade att rida olika för att se hennes reaktioner. Hade galopperat över bommen några varv tills jag beslutade att ge henne lite extergift, just för att se reaktionen. Inget att rekomentera haha! Hon slängde med huvudet och flängde med hela kroppen direkt. Nästa runda provade jag att sitta ner och bara slappna av i handen, då tog hon bommen klockrent och galopperade större över bara.
 
Vidare på hindren så flöt det på hur bra som helst. Hon tog hindren med bra hugg i galoppen. Samma där provade jag att rida olika. En runda så red jag mycket mer i lätt sits men nope, ingenting för oss. Hon tappar helt sina bakben när jag inte är nära sadeln och hon slänger med sitt huvud direkt.. Så ner i sadeln igen och var med så gick det jätte bra.
 
Känns som att det kan bli en intressant tävlingssäsong 2018!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress