Fanns nog ingen som var stoltare än jag igår! Christian följde med mig ut på en ridtur, han fick välja och han ville rida ut. Så vi myste på fältet i skritt en stund, tills vi insåg att det var för blött för att fortsätta rida där. Så vi valde att gå till paddocken och fortsätta passet.

Väl i paddocken kollar C på en upphöjd bom och frågar "hoppar han högt över den där bommen om jag rider över den?" svarade bara att så länge han skulle trava mot den är det lugnt. Då blir det som en bom att arbeta över för att hitta takten. Slutade med att han red över den bommen hela tiden, försökte hitta ett bra tempo, bra takt och lära sig Kvicken. Det var lite ojämt hit och dit några gånger, men det var en gång som han satte allt klockrent! Blev så himla imponerad! Inte nog med det.. Han kom i ett högre tempo i traven mot bommen en gång, vilket resulterade i ett hopp!!!! Jag var sååå stolt, han är så himla duktig.

Jag kollar på Det stora hoppet på tv och en gång kollade jag tillsammans med C. Sa då att skulle det vara så att man fick anmäla sin pojkvän till det så skulle C vinna allt haha. Han är så extremt stönig, ger sig inte för ens han klarat utmaningen och han gillar dessutom att rida. Min kille det!

Självklart filmade jag lite och två av klippen finns på min instagram, ni kommer till den via instagram ikonen (via datorn) eller i listan uppe till vänster (via telefonen).

(null) (null)
(null)



 





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress